Rabu, 24 April 2013

PERTANDINGAN MEMANCING DI HOSPITAL SIBU

Assalammualaikum,

Pada 8 Disember 2012 tahun yang lalu Hospital Sibu di sarawak telah mengadakan pertandingan memancing anjuran kelab perubatan sibu sempena "FAMILY DAY". Terdapat banyak aturcara yang dijalankan seperti sukaneka, sesi karaoke, barbeque dan penyampaian insentif untuk pelajar cemerlang.

Berbalik kepada tujuan sebenar coretan aku ini adalah berkenaan pertandingan memancing yang telah diadakan pada tahun lepas. Coretan ini baru aku coret setelah sekian lama pertandingan diadakan atas sebab2 gambar yang baru diperolehi. Lokasi memancing yang diadakan adalah di tasik larangan memancing hospital sibu. Ini adalah tempat yang di tunggu selama ini. Niat untuk meneroka di tasik hospital sibu ini telah aku simpan daripada dulu lagi. Haruan sebesar betis orang dewasa pernah di jumpai semasa rondaan di buat di sekitar tasik.

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba, malangnya hujan telah turun sejak semalam lagi dan tiada tanda2 berhenti. Harapan untuk menerjah tasik larangan diteruskan demi hadiah daripada pihak penganjur...hahahahaha

Dibawah ada sedikit sebanyak gambar yang sempat aku ambil sepanjang aktiviti dijalankan.

                                             
Antara salah seorang peserta yang bertanding mengunakan kaedah casting

Walaupun hujan lebat masih ada lagi ikan haruan yang sudi menjamah 

hasil yang diperolehi dan keadaan tasik larangan yang di pancing

Hasil ke-3

Hasil ke-4

Ini adalah saiz ikan yang menjadi juara bagi kategori ikan terberat

Ikan juara dan ikan tempat ke-3

Salah seorang pemancing yang pulang dengan saguhati

Aku dengan hadiah tempat ke-3

Hasil peserta juara 

Pertandingan tamat pada jam 1400pm tetapi masih ada lagi peserta2 yang masih meneruskan aktiviti casting di setiap sudut tasik yang julung-julung kali di buka kepada kaki pemancing. Untuk makluman kepada pembaca tasik di dalam kawasan Hospital sibu adalah kawasan larangan memancing. Anda ditegah daripada memancing tanpa kebenaran pihak hospital. Sekian sahaja coretan aku pada pertandingan memancing di Tasik Hospital Sibu.


Tiada ulasan: